Dota 2تحلیل و آنالیزمقالات آموزشی

بررسی هیروی Doom در Patch 7.27

هیروی Doom به یکی از هیروهای جنجال برانگیز و محبوب در صحنه های حرفه ای تبدیل شده است. پتانسیل متنوع موجود در این هیرو اون رو به یکی از گزینه های مناسب در Captain Mode تبدیل کرده است. اما ایا این هیرو برای بازی های معمولی هم خوب است جایی که لینینگ و وفق پذیری با لین اهمیت چندانی ندارد؟؟؟ امروز قصد داریم تا درباره این هیرو و نحوه بازی کردن با آن بحث کنیم.

ابیلیتی ای برای بدست اوردن گلد از هیچی اونهم برای هیرویی که این چنین منعطف میتونه مفید باشه. در واقع با این ابیلیتی یک کریپ رنج به همراه اچ پی ریجن و گلد اضافه در لین برای شما تضمین میشه با این حال نباید برای بدست اوردن گلد فقط و فقط به این روش اتکا کرد.
هرچند مزیت ابیلیتی Devour فقط به گلد اون منتهی نمیشود به طوری که در شرایط Mid Game آئورا (Aura) و ابیلیتی های گرفته شده از کریپ های جنگل میتوانند گاهی بیشتر از ایتمهای شما تاثیر گذار باشند. لول ۱ و ۲ این ابیلیتی اپشن های متنوعی را جلوی شما میگذاره بطوریکه لول دو این ابیلیتی میتونه Hellbear و Centaur ها که کریپ های جنگلی هستند را مورد هدف قرار بده و به تبع اون میتونه از اسلو (Slow) و استان آئورا اونا استفاده کرد. به همین دلیل است در بعضی بازیا دیده میشه پلیرهای حرفه ای به اپگرید کردن سایر ابیلیتی ها رغبت بیشتری دارند.
افزایش مقدار گلد بدست اومده از این ابیلیتی با اپگرید کردن اون کاهش میابد بطوریکه از لول یک به دو این مقدار دو برابر میشه اما از دو به این مقدار ۵۰ درصد افزایش و از سه به چهار نیز ۳۳ درصد افزایش پیدا میکنه. این قضیه نشون میده که Doom هیروی مناسبی برای فارم کردن نیست و حتی اگر پلیر بطور پسیو (Passive) بازی کنه سرعت فارم اون با این ابیلیتی بالا خواهد بود اما از دید اقتصادی این امر اصلا به صرفه نخواهد بود. ابیلیتی بیلد پیشنهادی ما به طور کاملا کلی نشان میدهد که پلیر هایی که ابیلیتی Scorched Erath را اپگرید کرده اند تونسته اند گیم های بیشتری رو ببرند. حتی در لول ۷ میتونن تاثیر بیشتری در تیم فایت ها بگذارن هرچند اولتی اونها در کولدان باشه.
صد در صد گیم هایی وجود دارند که با پسیو بودن و استفاده طماعانه از این ابیلیتی میتوان سود بیشتری برد و بتوان با گلد بیشتری که بدست می اید بازی رو به نفع خود تمام کرد اما یک رادیانس مفتی، نیمه وقت و با موومنت اسپید اضافه (Movement speed) اون هم قبل از مین ۱۰ میتونه بشدت کارامد باشه.

تئوری ، کلید مشکلات پلیر ها

دونستن پایه و اساس دوتا، یک امر ضروری است، مخصوصا اگر شما یک هیرو با Flexibity ( نیاز به تمرکز و دقت ) بازی میکنید و توانایی این رو دارید که نتیجه کارتون رو بهتر کنید . آیتم بندی Doom میتونه یک تیم رو به پیروزی و یا شکست برسونه .

برای مثال ، Drum of Endurance و Blink dagger آیتم های اساسی این هیرو هستند ولی اگر آمار پلیر ، خیلی خوبه کیل ، اسیست و مردنش (KDA ) عاقلانست که این آیتم هارو نیاره و در آخر بهتره که با چیز های دیگه جایگزینش کنه .

همچنین آیتم Shadow blade یک انتخاب خیلی منطقی دربرابر هیروهای escaper قوی است : همچنین شما ، به صورت تئوری میتونید QoP و یا Storm spirit میدر رو بگیرید . کست انیمیشن Doom ( اینجا منظور ابیلیتی آلتیمیت است ) میتونه در بیش از ۵۰ درصد مواقع عملی شود، ولی دربرابر هیروهایی مثل AM بدلیل ابیلیتی Counter Spell اش و Ember Spirit بدلیل Remnant هایش میتونه خیلی سخت باشه .

طبیعتا ، سنتری ها و کلا چیز هایی که ویژن میدهند میتونند توی فایت ها مشکل باشند، ولی هیروهایی که مجبورند فراری باشند، اغلب دارای یک استراتژی قدیمی به نام Split pushing هستند که به سرعت به مپ حریف پوش میدهند. بهترین سناریو در اینجا : شما باید هیروهای حریف رو پشت سر هم اذیت کنید. بدترین سناریو در اینجا : شما طرز بازی اونها رو محدود میکنید و در عین حال ، فارم اونها رو بشدت کاهش میدهید.

در آخر ، Doom باید تا جاییکه میتونه، تانک و رو مخ باشه، پس باید تعادل رو بین آیتم های دمیج و Survivability ( آیتم هایی که به زنده موندن شما کمک میکنند، اعم از دادن ارمور یا جان و …. ) . همچنین باید آیتم هایی رو بیارید که در برابر دشمنانتان خوب عمل میکنند: برای مثلا Halberd دربرابر کری های رینج و دمیج اتک بالا، Blade mail دربرابر ابیلیتی های AoE غیر قابل کنترل، Aghanim دربرابر ابیلیتی های پسیو قوی ( مثل BB ) و یا Pipe دربرابر اسپل های مجیک زیاد .
و اگر با مشکلات متعدد خیلی زیادی سر و کار دارید، بهتره که آیتم هایی که برای همه چی خوب هستند مثل Shiva’s Guard و Assualt Cuirass رو در اولیت قرار دهید. بستگی به شرایط ، شما میتونید همچنین آیتم هایی مثل Linken و یا ارزونتر مثل Eul’s و Force بیارید . این طرز آیتم بندی دربرابر Debuff های خیلی قوی کاربردیه، ولی بعد باید آیتم های گرانتر و کاربردیتر بیارید . البته خریدن BKB برای Doom در اوایل بازی ، مشکل خاصی نیست ، از اونجایی که حتی در ۵ ثانیه هم ( کمترین زمان BKB ) میتونه هدف خودش رو پیدا کنه .

بینش های دقیق

وین ریت هیروی Doom الان حدود ۵۲ درصد در براکت Divine+immortal است که همچین خوشایند نیست . این امار نشون میده که این هیرو چقدر در بازی های حرفه ای، ضعیف است . با اینکه اشتباهات آیتم بندی ، غرور بی جا و در کل طرز اشتباه بازی کردن، در براکت بالا بسیار کمیاب است . ولی باز هم در معدود دفعات این اتفاقات به چشم میخورد .

ما معتقدیم اگر هیروی Doom ، بدون در نظر گرفتن skill ، فقط با طرز فکر پلی داده میشد، میتونست یکی از هیروهای حرفه ای در بازی های پابلیک باشه . پس حالا که شما این اطلاعات رو دارید ، بهتره تا قبل از نرف شدنش، کمی MMR بدست بیارید .

منبع:دوتاباف

امتیاز کاربران: هنوز امتیازی ثبت نشده!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن