Dota 2مقالاتمقالات آموزشی

متای ساپورت ها

در آخرین وضعیت مشاهده شده متا به این صورت که هر دو core های sidelanes تقریبا خودکفا و تانک باشن.متای ساپورت ها توانایی هیل داشته باشن که از لحاظ تئوری هر دوی اونا روی کاغذ به نظر خوب میرسن. چرا که هیل دادن به هیرویی که در حالت عادی تانک هستش هیروها رو غیر قابل کشتن میکنه و اجازه ی پلی دادن به صورت aggressive تر را به بازیکنان میده. تیم PSG LGD با همین ایده در میجور با تعداد زیادی پیک DK و کری Axe و ترور بلید و اسپکتر بازی کرد.تیم EG نیز با همین استراتژی مشابه با تعداد بالای پیک DK و timber saw و تروربلید تونست به موفقیت های خوبی دست پیدا کنه.

بهترین ساپورت ها

به نظر میرسه ساپورت های موفق در متا حول محور دو تم اصلی انتخاب میشدن.اولین اون هیروهای با مجیک burst بالا مثه lion و AA و snapfire بودن که میتونستند نقش خیلی زیادی در اوایل گیم بازی کنن. تم دوم اصلی ساپورت ها نیز ساپورتر های با توانایی هیل بالا بودن که موفق شدند بعد از درخشش آیتم holy locket در تورنومنت ها بعد سالها بی استفادگی بالاخره نقش خودشو در بازی رقم بزنه. هیروهایی مثه phoenix و enchantress و WW ستاره های این نوع از ساپورت ها بودن.

پیک های با انعطاف بالا

این سه ساپورت نام برده شده تونستن علاوه بر داشتن ویژگی های بالا با داشتن انعطاف پذیری بالا برای پلی دادن چه در نقش هیروی پوزیشن 5 و چه 4 بیشتر از همیشه به موفقیت دستیابند و متای ساپورت حول این سه هیرو بیشتر دیده شد.

هیروهایی که کشتنشون سخته
معمولا در گذشته در تورنومنت ها لینینگ استیج خیلی زود به پایان میرسید و کری ها زود راه خود را به سمت جنگل و فارم کردن پیش میبردند.در این سناریو ساپورتر هایی که کشتن اونا سخت بود و میتونستن تاور رو برای مدت زیادی زنده نگه دارن، بسیار کلیدی بودند. هیروهای WW و phonix با توانایی هیل بالا و همچنین راحت تر فارم کردن در لاین به تنهایی تونستن نقش بسیار مهمی رو در midgame بازی کنند و impact بالایی داشته باشند. هیروی ench نیز به خاطر اسپل هایی که داره به سختی کشته میشه و این هیروها به راحتی به کری اجازه فارم راحت تر و امن تر میده.

تله وسط بازی

یکی دیگه از اصلی ترین نقطه قوت های این هیروها این هستش که برای وسط بازی تله فراهم میکنن. پیشتر راجع قدرت بقای بهترشون صحبت کردیم اما الان توجهمون به دام هایی که دارن برای درگیری های وسط بازیه. اغلب بازیکن های دوتا دیگه میدونن کشتن هیروهای گوشت عقب فایت بهترین گزینه برای بردن بازی هستن. چرا که نمیشه یک تروربلید رو کشت وقتی که یک اوراکل پشتشه. بخاطر همینه که انچنترس، وینتر وایرن و فونیکس از بقیه ساپورت ها جلوترند. هر سه اونها میتونن به عنوان دام کری های حریف رو از پوزیشن خارج کنن و با مهارت های متفاوتشون میتونن از زیر ضرباتشون جون سالم به در ببرند.

فکر کن استورم اسپریتی و کلی مانا مصرف کردی تا فونیکس رو بکشی بعد با یک گلیمر و ایکاروس دایو فرار میکنه و یک سوپرنووا میکاره وسطتون. وینتر وایرن و انچنترس هم به طور معمول آیتم هایی میارن که بیشتر دووم بیارن مثل فورس و گلیمر و اتر لنز. با این اوصاف کلی هزینه باید صرف کشتنشون بکنی.

هولی لاکت

در نهایت میرسیم به هولی لاکت. الحق که هیچ آیتم دفاعی بهتر این آیتم نداریم واسه ساپورتا. درسته که ۳۵٪ افزایش درصد هلث چیز خفنیه اما بیلد آیتم از اون مهمتره. همه این مزایا اونم برای یک جای آیتم واقعا ارزشمنده. همچنین ۲۰ شارژ مجیک وند این اطمینان رو میده که ۳۰۰ اچ پی مانا همیشه توی جیبته که حتی میتونی روی یارهات ازش استفاده کنی. معمولا پوز ۴ و ۵ هدف اول توی درگیری ها هستن چرا که اسپل های قوی دارن و از طرفی هم راحتتر کشته میشن. با سرسختتر شدن نه تنها حریف باید کلی بیشتر زمان بزاره تا بکشتت بلکه از پوزیشن مطلوبش هم خارج میشه. با مانا و اچ پی کمی که براش مونده احتمالش خیلی کمتره از پس کری هات بر بیاد تازه اینا در صورتیه که تو رو بکشه.

متای ساپورت در پچ جدید بنظرتون چطور خواهد بود؟

منبع:دوتاباف

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن