Dota 2آموزشمقالات آموزشی

هیروی Huskar: به حالت ایمبای خودش برگشت؟

هیروی Huskar یکی از آن هیروهایی است که به سختی می توان بالانسش رو حفظ کرد: اون همیشه در لبه چاقو بین غیرقابل استفاده بودن و overpower بودن قرار داره در حال حاضر به نظر می رسد که Huskar به شدت به سمت دومی متمایل شده است و جای بحث دارد: چرا هیرو بهتر کار می کند، چگونه اونو به درستی بازی کنید و چه کاری می توانید در برابر او انجام دهید؟

نسبیت، کلید است

بخش بزرگی از پچ مربوط به تغییرات جانگل بود و به استثنای تعداد معدودی منتخب، هیروها در حال حاضر آهسته تر فارم می کنند. گرفتن استک ها، به‌ویژه انشنت ها، بسیار سخت‌تر است، مگر اینکه تمپلار یا tiny باشید، بنابراین کل فرآیند سرعت برای کری های فلش فارم چندین دقیقه به تأخیر می‌افتد. این پنجره فرصت رو برای کور های DPS که قدرت فارم اختصاصی ندارند باز می‌کند و Huskar قطعاً به این دسته تعلق دارد.

هیروی Huskar همچنین مجموعه‌ای از نرف‌ها و باف ها رو دریافت کرد، اما مهم‌ترین بخش این است که مقاومت Magic Damage Resistance او از Berserker’s Blood اکنون بازگشته است. زیاد نیست، تا 25 درصد می‌رود، اما تأثیر معنی‌داری و گاه غیرمنتظره‌ای بر بقای او دارد. در نهایت، تطابق کور به کور Huskar معمولاً در این پچ عالی هستش. او به خوبی با تارگت های آرمور بالا روبرو میشود، چون هیرویی هستش که مجیکال دمیج میزنه. اون می تونه هیرو های برست رایت کلیک مانند Templar Assassin و Tiny رو دیزارم کنه. او همچنین می تونه برخی از مشکلات Zoo strats (استراتژی باغ وحش) رو کاهش بده: با Inner Fire او توانایی متوقف کردن پوش ها و کند سازی بازی رو دارد.

مناسب سازی هیروی huskar

برخلاف اکثر هیروها، هاسکار تنوع آیتم خیلی پایینی داره ولی گاهی اوقات ترتیب گرفتن ابیلیتی‌هاش با توجه به بازی تغییر میکنن. با نگاه کردن به guide های هاسکار میبینیم که شیوه‌های مختلفی برای لول‌آپ کردن ابیلیتی‌ها وجود دارن. بعضی‌ها Berserker’s Blood رو اول لول‌آپ میکنن یا بعضی‌ها Burning Spear یا Inner Fire رو برای لول‌آپ ترجیح میدن.
برای این سوال که اول سراغ کدوم ابیلیتی بریم پاسخ ثابتی وجود نداره و باید با توجه به شرایط بازی به سوال جواب داد. مثلا Inner Fire جلوی هیروهایی که با اتک دادن توی لین شما رو اذیت میکنن خوبه چون هم جلوی اتک دادن اونارو میگیره و هم واسه گرفتن لست هیت range creep بکار میره.
اولویت بین Burning Spear و Berserker’s Blood عمدتاً با توجه به این تعیین میشه که تا چه حد میخواین تهاجمی باشین و تا چه اندازه به ریجن Berserker’s Blood برای دوام آوردن نیاز دارین. اگر فکر میکنین میتونین لین رو ببرین میتونین دو پوینت واسه Berserker’s Blood بزارین و Burning Spear رو‌ تا آخر لول‌آپ کنین. بیلد 1-4-2-1 به شدت شمارو توی لین قوی میکنه ولی ممکنه با یه gank از تیم حریف به راحتی از پا در بیاین.
اگر که به فکر بردن لین نیستین، مثل بیشتر پلیرها میتونین بیلد 1-2-4-1 یا 1-3-3-1 رو انتخاب کنین. اینطوری بهتر از جانگل میتونین استفاده کنین تا به Armlet و BKB برسین. لازم به ذکره که اگر فکر کردین به لول ultimate احتیاج ندارین میتونین از گرفتنش صرف نظر کنین تا سرعت فارم بالاتری داشته باشین. البته نباید زیاد به تعویق بیندازیدش چون وقتی armlet رو بگیرین بهترین موقع واسه فشار به تیم حریف و gank هست.
برای هاسکار تنوع زیادی برای آیتم بیلد نیست و برای خلاقیت فضای کمی وجود داره. هاسکار همیشه باید برای اولین آیتمش armlet بخره و بدون این آیتم هاسکار از بازی عقب میوفته و ضعیف میشه و حتی جلوی هیرویی مثل Ancient Apparition هم باید این آیتم رو بخره چون به شدت به armor و دمیجش نیاز داره.
برای دومین آیتم هاسکار بیشتر از هشتاد درصد بازی‌ها باید BKB بخره. بعضی مواقع میتونه به عنوان جایگزین سراغ Heaven’s Halberd بره که آیتم تدافعی خوبی هست ولی کاملاً این انتخاب به شرایط بازی وابسته هست که کدوم آیتم رو ترجیح بده.
در بیشتر مواقع آیتم سوم رو آقانیم باید خرید و بعدش هم رفت سراغ AC. آقانیم یه disable هست که بی کی بی رو رد میکنه و 3 ثانیه غیر قابل دیسپل هست، یک سری هیرو ها میتونن به راحتی این اسپلو داج بدن ولی با کولدان 12 ثانیه ای (9 ثانیه با تلنت) میشه این اسپل رو چند بار در فایت استفاده کرد که میشه باهاش تارگت های مهم رو سر جاشون نگه داشت یا از تیمتون محافظت کنید یا از فرار دشمنتون جلوگیری کنین. با توجه به وضعیت فعلی گیم هاسکار هیروی متا هست.

آیتم AC آیتمی هست که این بیلد رو تکمیل میکنه، هاسکار به آرمور زیادی نیاز داره و این آیتم بهش آرمور خوبی میده. بعد از این آیتم معمولا satanic خریده میشه ولی بسته به شرایط بازی ممکنه eye of skadi, silver edge یا mkb هم نیاز بشه. یک سری از پلیر ها آیتم overwhelming blink رو میخرن که با توجه به آقانیم این هیرو انتخاب قابل توجیهی هست.

روبرویی با هیروی Huskar
بر خلاف اکثر هیرو ها جلوی هاسکار بازی کردن اصلا روتین نیست و بسته به شرایط داره. شما باید از اون قوی تر باشید که با توجه به قدرت زیاد این هیرو در اوایل بازی این هدف خیلی قابل دستیابی نیست، ولی راه هایی هست که بشه با این هیرو مقابله کرد.

مهم ترین نکته جلوی این هیرو این هست که کی نباید با اون فایت کرد. هاسکار با آرملت و بی کی بی تقریبا هیچ رقیبی نداره. البته هیرو هایی مثل ریزور هستن که میتونن پا به پا باهاش برن جلو، ولی در لیست 10 هیرو محبوب کری هاسکار قطعا در صدر هست و در بازه 16 تا 25 دقیقه هیرو برتر هست. بهتره در این بازه با این هیرو درگیر نشد، اگرچه اگر خود هیرو توی موقعیت بدی قرار بگیره با توجه به ارزیابی شرایط میشه باهاش درگیر شد و کشتش.

بعضی مواقع یه حمله فیک توسط ساپورت ها که باعث بشه هاسکار بی کی بی شو بزنه خیلی کاربردی هست، مخصوصا که ساپورت ها میتونن با بای بک برای فایت برگردن. این استراتژی مخصوصا برای روشان کاربردی هست، اگر هاسکار در اوایل بازی aegis داشته باشه به راحتی میتونه high ground شما رو بزنه.

ضعف اساسی هاسکار نداشتن اجلیتی و در نتیجه آرمور هست. اگرچه آرملت بخش خوبی ازون رو جبران میکنه ولی خیلی از هیرو های فعلی متا میتونن deso یا orb of corrosion رو آیتم اول بخرن، خیلی از ساپورت ها هم solar crest میخرن. آیتم spirit vessel هم به نظر آیتم خوبی میاد ولی با توجه به دیسپل 12 ثانیه کولدان 6 این هیرو و بی کی بی استفاده بهینه اون به شدت سخت هست. بهتره برای مقابله با ریجن این هیرو eye of skadi یا shiva خرید تا راه های قابل اتکا تری برای مقابله با این هیرو داشته باشید.

در نهایت، از کند بودن هیروی Huskar تا میتونید استفاده کنید، توی مپ پخش شید، لین ها رو پوش بدید و سعی کنید مجبورش کنید شما رو chase کنه یا باهاش تاور ها رو ترید کنید وقتی که این هیرو در اوجش هست. فقط وقتی که توانشو دارید با این هیرو درگیر شید و این هیرو رو گشنه برای کیل نگه دارید. این هیرو فارم کندی داره و بدون گلد کیل و اسیست از بازی عقب میفته.

منبع: دوتاباف

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن