Dota 2

earth spirit کری بخش دوم

در Earth Spirit کری بخش اول آموختیم که بازدهی لینینگ Earth Spirit و قوانین لین رفتن با این هیرو چگونه است. حال در earth spirit کری بخش دوم روش بازی با این هیرو رو توضیح خواهیم داد.

خیلی ها میپرسند چرا روش Earth Spirit کری عملی میشه:

توی کل بازی دوتا هیچ stun دو ثانیه ای مخصوصا قبل از دقیقه ۱۰ اول بازی با کولدان ۴ ثانیه ای نیست. حالا این stun قدرتمند رو با silence و slow بشدت قوی ترکیب کنید و اون رو در یک هیرو تانک قرار بدید. این همون دلیل است که در meta حاضر earth spirit جزو قویترین offlaner ها است .

همچنین این هیرو ultimate خیلی قدرتمندی در فایت ها داره که تا قبل از bkb حریف، اونا رو بشدت در فایت اذیت میکنه. 50 dps در زمان ۶ ثانیه بر روی هر هیرو دمیج خیلی بالایی برای یک فایت محسوب میشه. ولی وقتی که شما stone هاتون رو به فایت اضافه کنید دمیج بشدت بیشتری میتونید وارد کنید. این کار support های حریف رو به کل حذف میکنه به شرطی که شما از stone هاتون در جای مناسب و با هوشمندی بالا استفاده کنید. یعنی هم برای magnetize و هم برای تقویت اسپل های خودتون باشه. با این کار احتمال باخت فایت ها خیلی کم میشه. ولی این همه ماجرا نیست !

همچنین earth spirit یکی از قویترین تلنت های لول ۱۰ بازی رو داره : 50dmage + این ۵۰ دمیج بر روی هیرویی در لول ۱۰ با رشد agility بالا به این معنی است که به اون توانای اتک دادن با دمیج بالارو میده. البته این به این معنی نیست که earth باید از لول ۱۰ اتکر بازی کنه، نه ! بلکه این دمیج به اون توانایی این رو میده که به راحتی در اوایل بازی به گنک ساپورت ها بره و اونهارو با اتک دادن و استفاده از لول هاش بکشه .

تمام موارد بالا بدون خریدن ایتم بلینک دگر نیز میتوانند عملی شوند اما تنها به شرط انکه هیروی ارث اسپیریت بتواند در بازی لینینگ بازی را به خوبی و با کسب ایکس پی بالا طی کند و این به این معنی نیست که حتما لین خود را ببرد چراکه رسیدن به لول 7 و 10 در زمان مناسب هدف اصلی ماست.

اما چرا دیگر این این سناریو عملی نیست؟

چرا ما در صحنه های حرفه ای دیگر شاهد ارث اسپیریت پوزیشن 3 نیستیم؟ به اعتقاد ما مشکل از عادت پلیرهاست به همین دلیل است که هر پلیر یک هیرویی دارد که با ان شناخته میشود (Signature Hero) زیراکه پلیرها با تمرین مداوم و پیدا کردن شناخت کافی این هیرو خاص میتوانند مزایا و معایب ان را شناخته و به بهترین حالت ممکن با این هیرو بازی کنند. هیروی ارث اسپیریت هم نیاز به تمرین فراوان درک بالایی دارد و از انجایی که به طور عمده در پوزیشن 4 بازی شده است هر افلینری نمیتواند ادعای مهارت در بازی با این هیرو، انطوری که پلیرهایی مانند Jerax و یا Cr1t مدعی هستند، بکند.

از علل های دیگر نیز میتوان به تاثیر گذاری تکی و تمرکز انفرادی این هیرو اشاره کرد بطوریکه هیروهای افلینر محبوب بطورکلی توانایی تاثیرگذاری جمعی مانند استان چند هیرو همزمان را دارند که هرچند دمج و سایلنس و استان انها قابل مقایسه با هیروی ارث اسپیریت نیستند اما از طرفی کار اصلی خود را خوب انجام میدهند یا در کلامی دیگر، تصمیمات اینده را برای هم تیمی های خود ساده تر و قابل پیشبینی تر میکنند.

نکته دیگر فارم ضعیف این هیرو است که بارها و بارها به ان اشاره کرده ایم. بطوریکه این هیرو بیشتر از طریق لین و پول بدست امده از فایت ها میتواند به ایتم های خود برسد. اما این نیز تابع استفاده از ابیلیتی های خود است که با توجه به منابع و مانای کم و یا حتی لول پایین همیشه راهکار درستی نمی باشد.

در پایان این هیرو هیچ چیزی برای عرضه در زمینه Push ندارد درحالیکه هیروهایی مانند سنتور (Centaur Warrunner) میتوانند با ابیلیتی ریتلییت (Ritaliate) و تانک بودن خود برای تاور مشکل ساز باشد و یا هیروی مارس (Mars) که میتوانند با محافظت از هم تیمی های خود حتی هنگام گلیف (Glyph of Fortification) پوش را راحت سازد اما در طرف دیگر هیروی ارث اسپیریت تنها با دمج معمولی خود این کار را میکند و این اصلا قابل قیاس با نمونه های دیگر نیست. به همین دلیل است که موقع پیک کردن این هیرو باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساپورت ها و یا حداقل یکی از کور ها توانایی زدن تاور داشته باشد وگرنه مجبور خواهیم بود تا برای یک هدف ساده و معمولی مانند پوش چندین فایت را هربار انجام دهیم که این قضیه با توجه به تعداد محدود رمنانت های این هیرو (Remnant) اصلا چیز جالبی نیست.

سخن پایانی earth spirit کری بخش دوم

برخلاف چیزی که به نظر میرسد هدف ما خراب کردن بازی ها نیست بلکه هدف غنی تر کردن تجربه پلیرهای تازه و یا حتی قدیمی تر در دوتا است. قضیه این است که برای اکثریت پلیرها متای حرفه ای چیزی به ربط و بی معنیست. به طوریکه همانطور که در بازی های حرفه ای شاهد هستیم تیم ها هنگام انتخاب هیرو مبنا را بر هیروهای خوب خود و هیروهای قوی جلوی تیم حریف و اشتباهات کم اما تاثیرگذار پلیرها میگذارند. این اشتباهات حتی در براکت های ایمورتال نیز مشاهده میشوند و بیانگر ان است که فرضیه متا برای بازی های معمولی دوتا فرضیه غلط و غیر کاربردی است. ما به شخصه معتقدیم که در زمینه بازی های معمولی دوتا خوب بازی کردن با یک هیروی غیر متا به مراتب بهتر از بد بازی کردن یک هیروی محبوب و متا است. پیداکردن هیروی مورد علاقه در پوزیشن مورد علاقه شما نهایت تجربه ای است که شما در دوتا کسب میکنید و ما نیز وظیفه خود میدانیم تا به شما در این قضیه کمک کنیم.

امیدوارم earth spirit کری بخش دوم براتون مفید بوده باشه.

منبع:دوتا باف

امتیاز کاربران: هنوز امتیازی ثبت نشده!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن