Dota 2تحلیل و آنالیز

ESL Hamburg و درس های که از فینال میتوان آموخت (قسمت دوم)

در این مقاله مسابقات فینال ESL Hamburg را بین TNC Predator و Gambit Esports مرور خواهیم کرد و سعی امون اینکه چند درس ارزشمند را از این مسابقات هیجان انگیز استخراج کنیم.

ESL Hamburg
بازی دوم ESL Hamburg

بازی دوم هم تقریبا یه stomp بود <stomp به حالتی میگن که بازی عملا یک طرفه و به نفع یکی از دو تیم در تقریبا تمام طول بازی بوده باشد و به اصطلاح تیم حریف رو له کرده باشند>-حتی با وجود اینکه بازی بیشتر از ۴۰ دقیقه طول کشید- TNC فقط تونست ۵ تا کیل بگیره و با بیشتر از ۳۱ هزار تا اختلاف توی networth بازی رو باخت.

درس ۲: team fight کننده برتر گیم رو می‌بره!

توی این بازی، به نظر من تیم TNC کاملا درفت رو باخت. اونا ۳ تا core میلی پیک کردن: dragon knight توی مید، ogre توی offlane و slark توی safe lane. همه ی این هیروها نیاز به مقداری فارم برای مفید بودن داشتن، ساپ‌هاشون هم که نمی‌تونستن تنهایی فایت کنن. از طرف دیگه، تیم gambit هیروهای Gyro ،Ember و Batrider رو به عنوان core داشت؛ همه این هیرو ها میتونن از early game به خاطر cooldown پایین اسپلاشون فایت کنن.
حتی با وجود اینکه TNC توی lane ها match up (مچ آپ به حالت های تقابل هیرو ها با هم دیگه میگن. مچ آپ ها معمولا یابرای طرفی خوب و برای طرف دیگر بد و بالعکس و یا برای هردو طرف خوب یا بد است) های خوبی داشت، اونا نمی‌تونستن از فارمی که از توی lane هاشون داشتن استفاده کنن، از اونجایی که فهمیدن که بدون داشتن BKB برای حداقل دوتا از core هاشون نمی‌تونن فایت بکنن. به همین خاطر اونا تصمیم گرفتن که سه تا midas روی core هاشون بیارن، چیزی که من خیلی توصیه نخواهم کرد، اما توی این حالت، این تنها گزینشون بود. برنامه اونا این بود که تا جایی که ممکن باشه بازی رو طول بِدن تا late game بشه، وقتی که اونا احتمالا شانس بیشتری برای برد داشته باشند.

اونا نتونستن اینکارو بدون از دست دادن چندتا rax و چندتا objective دیگه انجام بدن. (objective توی دوتا به بناهای حیاتی برای برد مثل تاور ها، باراکس ها، شراین، روشان و در نهایت و مهم ترینش ancient گفته میشه) حتی با وجود اینکه kotl و lina برای out-push کردن lane ها داشتند.(out-push یعنی بتونن بیشتر از تیم حریف پوش بدن یا جلوی پوش رو بگیرن) در مجموع، اونها نتونستن یک نبرد ۵ به ۵ رو ایجاد کنن.برای مثال، safe lane carry اونها فقط ۵ هزارتا دمیج توی یه گیم ۴۰ دقیقه ای داد. حقیقت واضح اینه که پتانسیل تیم فایت بازی رو میبره. در این تئوری ممکنه که با rat کردن ( rat dota به سبکی از دوتا بازی کردن گفته میشه که به یک تیم سعی میکنه با پوش دادن مداوم lane ها امکان فایت دادنو از حریف بگیره، یعنی یا حریف باید فایت کنه و در ازای چند کیل احتمال هیچی یک یا چند تا از objective های خودشو از دست بده و یا اینکه باید برای دفاع برگرده که در اون صورت یا فایت رو از دست میده یا حتی موقع برگشت چندتا از هیروهاش رو هم از دست میده) و جلوگیری از نبرد مستقیم، یک بازی رو برد، اما در عمل خیلی سخت است.
اگه شما یک تیمی که توی فایت ۵ به ۵ خیلی ضعیف‌تر از تیم مقابل باشه رو تو درفت انتخاب کنید. شما دارید بازی رو خیلی سخت‌تر از چیزی که لازم باشه می‌کنید.

مترجم: Amir Masoud

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن