Dota 2

معرفی رول‌های دوتا2 Offlane بخش دوم

معرفی رول‌های دوتا2 Offlane بخش دوم در ادامه سری معرفی رول‌های دوتا2 گفتیم که Offlane بیشترین تغییرات را در تاریخ دوتا به خود دیده است بطوریکه هر پچ با یک سری تغییرات، شرایط را برای هیروهای جدید فراهم میکند تا در این رول حضور پیدا کنند و خودی نشان دهند.

در بخش اول قسمتی از سیر تحول لین آفلین رو بررسی کردیم حالا درباره لین تانک و شرایط فعلی سبک بازی در این لین توضیحاتی رو خدمت شما ارائه بدیم

لین تانک

پلیرهای افلین به بسیار قوی و پولدار بودن عادت داشتند و به همین دلیل اصلا دوست نداشتند تا موقعیت قویتر بودن خودشونو از دست بدهند با وجود اینکه اعداد و ارقام روی کاغذ چیز دیگه ای می گفتند.

اما الان بجای ساختن بیلد های گران و مبدل شدن به یک کور اضافه و یا خرید ایتم های اینیشیت (Initiation) برای پریدن توی فایت ها زدن اسپل ها و مردن با افتخار، به خرید ایتم های مخصوص دوام و نجات و یا همان Survivablity روی اوردند.
برای حدودا یک سال یا حتی بیشتر عباراتی مانند “آفلین تانک” یکی از عبارات مکرر درباره این لین بود.

در اکثر مواقع نیروی محرکه درفت های حرفه و پرو همین قضیه بود. تیم ها به هیروهایی نیاز داشتند تا بتوانند در هر شرایطی بازی کنند و این افلینر ها بودند که میتوانستند در تمام مراحل بازی این خواسته را براورده کنند.

این قضیه بصورت غیر مستقیم نیز باعث زیادتر کردن اهمیت پوزیشن 4 یا همان Roamer و یا در کلامی دیگر هیرو هایی با مسئولیت گرفتن (Catch) دشمن و اغاز کننده فایت ها شد.

از انجایی که بیلد های افلینر ها در اوایل بازی شامل ایتم ها جابجایی و تحرک زیاد نمی‌شد، وظیفه اغاز کردن فایت ها نیز توسط کسی انجام نمیشد و همین امر باعث محبوب شدن هیروهایی با قابلیت هایی مانند اغاز فایت از فاصله و یا بلینک کردن شد.
از دیگر دلایل بیلد های تانک نیز زیاد بودن مقدار دمج این ابیلیتی ها در پچ های گذشته بود.

در طی سالهای گذشته تعادل بین اسپل های فیزیکال و مجیکال بهم خورده و کفه ترازو به سمت اسپل های مجیکال رفته بود .

همین امر با تاثیر گذاری بیشتر Core های تانک با اسپل شد. از آن زمان این مزیت نسبی وجود داشت و اما الان در مرحله ای است که هر دو شیوه و نحوه بازی مورد قبول است.

شرایط حال افلین

درنهایت، ما به این وضعیت فعلی میرسیم که ترکیبی از همه ی ایده های مختلف توی این سال ها هست. اکثر هیرو های offlane اینروزا هنوز هم دارن تانکی و …. میبندن. اما با افزایش اهمیت تیم فایت ها، آیتم بیلد هاشون یکم عوض شده.

در حال حاضر بیشتر offlaner ها سعی میکنن آیتم های aura رو برای تیمشون ببندن و یا آیتم های دیگه ای که سود همگانی دارند. طبعا، آیتم های دفاعی aura با active های قوی اولویت بیشتری دارند.

با دونستن اهمیت فارم پوزیشن ۴ و فواید محتمل roam کردن توی اوایل بازی، اکثر آفلینر های محبوب فعلی با تنها موندن راحتند. شاید نه حتما از اول اول گیم، از وقتی که لول ۳ میشن. اختراع کریپ دزدی، که شما کریپ ها دشمن رو قبل از اینکه به بقیه کریپ ها برسن میدزدید تا ببریدشون به یه محل فارم بهتر هم خیلی هیرو هارو توی آفلین قابل بازی کرده.
وقتی بحث درباره خروجی دمیج میشه، offlaner ها تفاوت های خیلی زیادی دارند و درفت ها باید باهاشون تطبیق داده بشه. بیشتر play ها (gank, push …..) توی early game و mid game توسط آفلینر ها یا ساپورت pos 4 انجام میشه، پس یه تعادل خوب بین کنترل (disable) و دمیج ضروریه.

رول offlane توی پچ فعلی خیلی خوبه و جالبه. با یکم مراتب فارم، آفلینر ها انتخاب های زیادی برای آیتم دارند. همینطور اونها مسئولیت زیادی هم دارند و و بازیهاشون هیچ وقت یه فستیوال فارم نیست.

به یک معنا، این role یکمی از هر چیزی که توی گیم وجود داره رو داره و این اینو تبدیل میکنه به یکی از بهترین role ها برای یادگیری برای یه تازه کار، ترجیها با یه گروه از دوستان توی بازی های unranked که بازی بقیه رو خراب نکنید.

امیدوارم از مقاله معرفی رول‌های دوتا2 Offlane بخش دوم راضی باشید.

امتیاز کاربران: هنوز امتیازی ثبت نشده!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن