Dota 2

تغییرات سبک بازی زئوس

در بازی های سطح بالا، قوی شدن کری های اگیلیتی طور عمدتا به تمرکز بیشتر روی دمج های مجیکال منجر میشود. شاخ به شاخ شدن با هیرویی با ارمور بالا در بازی که تیم شما صرفا به دمج فیزیکال خود متکی است، در کنار بازگشت بعضی از هیرو ها به متای بازی، میتواند سخت و طاقت فرسا باشد. برای یک نمونه از این هیروها میتوان به زئوس(Zeus) اشاره کرد. هیرویی که روی کاغذ بسیار قوی و مناسب بنظر رسیده اما در سطح حرفه ای و بیلد های موجود چیزی برای گفتن ندارد.

شیوه جدید
بنظر شما پلیر های سطح بالا پابلیک و حرفه ای ها چه وجوه مشترکی در بازی کردن دارند؟ هردو گروه ابیلیتی Arc Lightning را برای اپگرید کردن در اولویت خود قرار میدهند.
برای سالیان دراز این ابیلیتی حکم ابزار لست هیت رو داشت که با ترکیب ابیلیتی Static Field میتوانست مؤثر نیز واقع بشود. با گذر زمان و با ارزش تر شدن کریپ رنج در بازی، این رویه بطور جدیدتری ادامه پیدا کرد به طوری که هم اکنون نه تنها در بازی های حرفه ای بلکه در بازی های رنک بالا نیز شاهد اولین ابیلیتی مکس شده روی این هیرو هستیم.
اما چرا؟
اگر به تغییرات توجه کنیم متوجه میشویم که مانای لازم برای لول یک ابیلیتی Lightning Bolt ، به مقدار 35 اضافه شده است و این یعنی چیزی حدود 40 درصد افزایش مانا کاست داشت. به همین دلیل است زئوس پلیرها برای اطمینان از لست هیت کریپ رنج روی این ابیلتی حساب نمیکنند، به عبارتی دیگر، این ابیلیتی از گزینه های مد نظر پلیرها حذف شده است.
این دلیل خوبی برای لول اپ شدن این ابیلیتی در لول های پایین است اما چرا این ابیلیتی اولین ابیلیتی است که مکس میشود؟ درواقع بعد از پچ های اخیر، لول 4 این ابیلیتی نسبت به سایر لول های ان افزایش مانا کست بسیار کمی دارد. مکس کردن این ابیلیتی ب زئوس این اجازه را میدهد تا مانند قبل افسار گسیخته عمل کند با این تفاوت که این بار در مرحله لینینگ بازی کمی رام تر واقع شود.
با تغییرات ایجاد شده، زئوس نشان داده است که هیرویی با پتانسیل بالا است و در مقابل بسیاری از درفت ها میتواند به خوبی قد علم کند و این پتانسیل بالا نوید بیلدهای جدید، و صد البته با مشورت با حرفه ای ها، را میدهد.
به عقیده ما پلیرها به دو دلیل عادت ها خود را عوض میکنند، اول فارم بهتر و دوم تاثیرگذاری بیشتر در تیم فایت ها. هردو این دلیل ها ثبات بیشتری را در بازی به ارمغان می اورند و این همان چیزی است که حرفه ای ها به واسطه ان سنجیده میشوند. با این که هدف اولی با مکس کردن ابیلیتی Arc Lightning میسر میشود و کمی خودخواهانه است اما هدف دوم به تحلیل بیشتری نیازمند است.
یک سال و نیم تا تعادل نسبی
پچ 7.21 مدتی خیلی قبل یعنی در ماه ژانویه سال 2019 اعمال شد که در ان نحوه عملکرد ابیلیتی Static Field عوض شد بطوری که بجای تاثیر گذاری در شعاع 1200 از زئوس هنگام کست اسپل، حال روی هیروهایی که توسط اسپل زئوس مورد هدف قرار میگیرند اعمال میشود.
در ابتدا این عوض شدن تغییری در هیرو ایجاد نکرد بطوریکه طبق روال گذشته هدف کشتن هر چه سریع تر دشمن بود و این قضیه در استایل بازی تغییری ایجاد نکرد و حتی به واسطه “دمج بر اساس درصد اچ پی حال حاضر” نیز پشتیبانی شد.
تا زمانی که متای بازی به “فایت های مستمر” تغییر یافت و پلیرها مجبور به سازگاری با این متا شدند. درحال حاضر برای کورهایی که حضور کم رنگی در تیم فایت ها دارند شرایط بسیار سخت شده است. جدا از قضیه حذف کردن یک دشمن در کسری از ثانیه، جایگیری های هیرو ها در فایت ها بسیار بهتر شده و پلیرها بهتر میتوانند از ایتم ها و ابیلیتی ها برای سیو دادن تیم خود استفاده کنند.
اینجا جاییست که ابیلیتی Arc Lightning پا به عرصه میگذارد. مانا و کولدان کم، هدف قرار دادن تعداد زیادی از هیروها و همچنین دور نگه داشتن زئوس از خطر در عین تاثیرگذاری، این ابیلیتی را به یکی از مزیت های زئوس تبدیل کرده است.
حداکثرکردن دمج وارده
مقیاس دمیج بر مانای این ابیلیتی معیار خوبی برای مقایسه کردن است ان هم رو هیرویی Nuker و اسپل کستر مانند زئوس با در نظر نگرفتن Static Field، مکس کردن Lightning Bolt نسبت به Arc Lightning نمیتواند زیاد به صرفه و خوب واقع شود. با یک حساب سر انگشتی و احتساب دمج Static Field، ابیلیتی Arc Lightning برای از پا در اوردن هیرو های بیشتر از 2000 اچ پی بهتر و مفید تر است.
در شرایطی که اهداف در مقاطع اولیه بازی کلی نیستند و معمولا به سرعت اچ پی خود را از دست میدهند، ابیلیتی Static Field به مقدار زیادی تاثیر خود را از دست میدهد و در عوض ابیلیتی Arc Lightning در مقیاس دمج برحسب مانا بهتر عمل میکند. در شرایطی هم که تیم شما بتواند تمرکز خود را متوجه دشمنان اسیب پذیرتر کند، ارزش این ابیلیتی دو چندان خواهد شد.
بطور خلاصه مکس لول کردن ابیلیتی Arc Lightning با توجه به معیار مانای مصرفی بخصوص در اغاز فایت ها و در مقابل هیروهایی با اچ پی بالا نمیتواند بد باشد.
اما چرا یک نگاه به معیار دمج بر ثانیه نندازیم؟؟
این مطلب نیز به اسانی قابل فهم است. در زمانی که Lightning Bolt در کولدان است شما میتوانید به هدفی که مد نظر هست و حتی اهدافی که در شعاع پرش Arc Lightning هستند نیز دمج بزنید که این به معنای دمج بیشتر اعمال شده است.
مخلص کلام
مکس کردن Arc Lightinng تنها در شرایطی که اهداف تکی هستند بخاطر مقیاس دمج اعمال شده بر حسب مانا کارامدی خود را از دست میدهد. در حالی که در فایت ها و اهداف بیشتر از یک، با دمجی که هر ثانیه به هیروها وارد میکند میتواند فایت را برای تیم خود رقم بزند. همچنین باعث میشود تا بازده فارم زئوس به مراتب بیشتر شود، زودتر به سطح ایده ال خود برسد، به پوش دادن کمک کند و تمامی اینها با اسپلی با حداقل Cast Point (تاخیر و انیمشین هنگام کست کردنم اسپل) میسر میشود. این موضوع نه تنها حس بهتری هنگام بازی کردن را القا میکند بلکه با چابک تر کردن زئوس، این هیرو را از ویژن دشمن دور نگه میدارد.
سخن پایانی
زئوس یکی از قدیمیترین هیروهای دوتا 2 است و اینکه امروز شاهد تغییر سبک و شکل با ان هستیم بسیار عجیب و در عین حال جالب است. حتی میتوان ان را تا حدودی دلنشین و فوق العاده خواند. همچنین به وضوح قابل مشاهده است که یک تغییر کوچک و ریز چگونه میتواند این تغییر بزرگ و موثر را ایجاد کند.
امیدواریم که امروز مطالب جدید یادگرفته باشید. بی صبرانه منتظر نظرات شما در مورد ابیلیتی بیلد زئوس هستیم.

منبع:دوتاباف

امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن