Dota 2تحلیل و آنالیزمقالات آموزشی

هیروی Undying پوزیشن 6 ساپورت

هیروی undying از زمان تغییرات و شروع پچ جدید روز به روز محبوب تر شده و دلایل خوبی هم داره. هیرو جایگاه و هویت خودش پس از چند بار تغییر در اولتیمیتش به دست آورد در حالی که لزوما قویتر از قبل نیست ولی حداقل در ضربه و اسیب زدن سازگار تر از قبل شده. امروز ما درباره اینکه چطور این هیرو در رده های بالا بازی میشه و دلایل انتخابش صحبت میکنیم.

برتری های متفاوت

دو نوع روش اسکیل گیری متفاوت برای این هیرو‌ وجود داره:
پس از گرفتن اولین اسکیل decay که برای laning الزامیه بازیکن ها یکی از اسکیل های tombe stone یا soul rip رو بیشتر از دیگری و پس از اون اولتیمت رو هر وقت امکانش فراهم بود میگیرن.
بر اساس امار ، اگر به نوع گرفتن ابیلیتی در بازی های هر تراز از normal skill,high skill,very high skill نگاه کنیم متوجه میشیم تنها اسکیل گیری که زیر ۵۰٪ win داره همونیه که بیشتر روی decay تمرکز کرده و این ابیلیتی رو level up کرده
ابیلیتی tombe stone عالیه دلیل این حرف اینه که اسلو (Slow) کردن حاصل از زامبی های این ابیلیتی و دمیج حاصل از اونها دشمن مجبور میکنه یا tombe stone هر چه سریع تر از بین ببره و تمرکز از هیرو های خودی و شما برای مدتی برداشته میشه یا باید اثرات ناشی از این ابیلیتی رو تحمل کنه.
همزمان، بازیکن ها، به خصوص در تراز های بازی بالاتر در نابود کردن tombe stone خیلی خوب عمل میکنن. چرا که معمولا یک هیرو با قدرت جابجایی خوب دارن که بتونه سریع خودش به tombe stone برسونه و از بین ببرتش.
در مقابل این عمل،ابیلیتی soul rip معمولا استفاده در سطح حرفه تر از بازی استفاده میشه.این ابیلیتی به طرز شگفت اوری دمیج بالا و heal خوبی میده و زمان کولدان پایینی داره و میتونه درگیری ها رو ب نفع شما برگردونه.رنج مناسبی داره و مقدار مانایی که مصرف میکنه در اوایل بازی هم به سرعت جایگزین میشه.

راه های خلاقانه برای رفع مشکلات مانا :

برخلاف اسمش ،هیروی undying‌ یکی‌از هیروهاییست که توی فایت، زودتر میمیرد. چونکه جون بالایی به عنوان ساپورت داره، میتونه برای تیمش به عنوان تانک عمل کنه و به همه برای استفاده کردن دوباره از اسپل هاشون کمک کنه . که این تانکی بودنش ، مشکلاتی از جمله لول پایین موندن و فارم نکردن رو پیش رو داره . البته بیشتر فایده این تانکی بودنش برای پوزیشن ۳ تیم است که میتونه فارم بیشتر کنه و در اواخر بازی ، خیلی قویتر ظاهر بشه .

ابیلیتی ultimute رو بزنید، یک tombstone در دست نیفتنی ترین جا بکارین و بعدش به کار خودتون ادامه بدین : تا جاییکه تیمتون برای پشتیبانی حاضرند، یا منجر به فرار کردنشون میشه یا اینکه اول بدنبال tombstone شما بگردند و پس از اون شمارو بکشند ، این روند یک فرصت خیلی خوب برای تیم شما هست : چونکه بیشتر اسپل ها روی شما استفاده میشه و کار رو برای کریتون راحتتر میکنه .

از طرفی در حین فایت چون جان خودتون رو با دو ابلیتی Soul rip , decay پر میکنید ‌و حریف باید زمان بیشتری رو برای به زمین زدن شما صرف کنه ‌. این همه اتفاق در زمانی میوفته که زامبی های شما به همراه هم تیمی هایتان، در حال کشتن حریف هستند . دمیج و اسلو کردن زامبی ها به طور یکسان مفید است : اگر دشمنی توسط Undying مورد هدف قرار بگیره ، به احتمال زیاد میمیره و شانسی برای فرار کردن نداره .

طبیعتا ، این تفسیر ها تا دقیقه ۲۰ الی ۲۵ بازی کارسازه ، بقیه اش باید هیروی Undying سعی کنه که بیشتر تاثیر گذار باشه ، و مثلا بجای اینکه همش جون خودش رو پر کنه ، باید به هیل دادن به هم تیمی هاش توجه بیشتری کنه . ولی خب با شروع خوب و توانایی پلیر Undying به طور اگرسیو ( خشونت امیز و تهاجمی) میتونه یک فرصت خوب برای همه باشه : یعنی یک تیم با Undying میتونه کری های قویتری داشته باشه ، چونکه در حین فارم کری ، Undying و بقیه تیم در حال وقت کشی و اذیت کردن تیم دشمن هستند .

پوزیشن 6 ساپورت

با نگاه کردن به راهنمایی های ما، خیلی راحت میشه فهمید که چقدر اکثر undying پلیر ها ضعیف عمل میکنن. دلیل اینگونه روش بازی کردن با این هیرو بصورت: معمولا undying در حین فایت ها کشته میشه و این به معنی از دست دادن گلد در طول بازیه. از اونجایی که بیشتر گلد undying روی ویژن و ایتم های تیمی هزینه میشه، این عجیب نیست که اگر در بالای نت ورث نباشه.
اگر هم گلد اضافی بگیره میره برای ایتم های ساپورت های معمولی، بازی ها محدودی هستن که glimmer cape یا Force staff در اونا بدرد نمیخورن. در کنار تلنت کست رنج در لول 10، این ایتم ها خیلی کارآمد میشن.

قبلا دیدیم که ایتم holy locket روی undying بسته میشد. از یک لحاظ منطقی به نظر میرسه، از اونجایی که undying یک هیلر خیلی قویه. از طرف دیگر دلیل خوبی هم وجود داره که این ایتم به ندرت دیده میشه. دادن 2000 گلد بیشتر در کنار magic wand یک خرج اضافس که خیلی از هیرو ها نمیتونن این همه گلد رو خرج کنن به خصوص در مورد undying که در اولویت کمتری برای فارم کردن است. اگرچه دادن شارژ های این ایتم به یاران خیلی خوبه و میتونه به عنوان Mekanism تک هدفه عمل کنه، اما چرا به جای اون خود ایتم Mekanism رو نخریم؟

ما توی گیم های پرو هم اینرو دیده بودیم که بعضی وقت ها بیلد بشه، همینطور توی معدود بازی های Public هم گاهی Holy Locket میبندن، ولی احتمالا هنوز هم زوده که بخوایم اینرو بخش ثابتی از بیلد آیتم این هیرو بدونیم.

پایان مباحث

توی پچ آخر هیروی Undying به شدت غیر وابسته تر به Tombstone شد و این چیز خوبیه، درحالی که مقداری همپوشانی بین ابیلیتی های هیرو انتظار میره، توی پچ های قبلی و نسخه قبلی Flesh Golem به شدت به هم پیوند خورده بودند(زیادی از حد). حالا، این هیرو یه ساپورت خاص و جالب شده، که میتونه تیم حریف رو بی دفاع گیر بندازه: تعداد کمی از افراد هنوز یادشون که چجوری درست جلوی این هیرو باید لین کنن.

نظر شما درباره این هیرو چیه؟ شما فکر میکنید هنوز هم ۱ یا ۲ باف نیاز داره تا به درد بخور باشه؟ یا همین الانشم هیرو خوبیه؟ همچنین درباره نظراتتون درباره آیتم Locket رو هم همچنان نگه دارید، هنوز به طور کامل خوب یا بد بودن و موقع و بازی بیلدش معلوم نیست.

امتیاز کاربران: هنوز امتیازی ثبت نشده!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن